Přes 80% Evropanů by chtělo smazat něco z profilu na sociální síti

Date:

Share post:

Zhruba 82 % Evropanů si přeje, aby mohli natrvalo vymazat něco z toho, co zveřejnili na sociální síti. Vyplývá to z průzkumu kyberbezpečnostní společnosti Kaspersky o digitálním povědomí. Profil na sociální síti má vliv na to, jak uživatele vnímají ostatní a často si jména nových zaměstnanců na sociálních platformách vyhledávají i ředitelé firem.

„Výsledky (průzkumu) poukazují na převládající problém napříč zeměmi, protože většina respondentů si není vědoma nebo si není jistá, jakou má kontrolu nad svou digitální stopou, nebo co by mohli udělat jinak, pokud by chtěli spravovat svůj profil v online prostoru, podotkli experti společnosti. Firma realizovala průzkum na vzorku více než 8500 evropských uživatelů internetu ve věku od 16 let, a to v 11 zemích Evropy. Někteří mylně chápali to, jakou mají kontrolu nad svojí online identitou, přičemž značná část si chybně myslela, že účty a příspěvky na sociálních sítích lze natrvalo smazat.

Průzkum však ukázal, že evropští spotřebitelé si uvědomují, že online aktivity mohou mít i následky. Příspěvky, které uživatelé sociálních sítí „lajkují“, mají zásadní vliv na to, jak je vnímají ostatní. Proto v průzkumu označili některá témata za rizikovější či palčivější. Jako nejvíce škodlivý obsah respondenti vnímali urážlivé příspěvky vůči lidem se zdravotním postižením (38 %). Respondenti se domnívají, že by jim náklonnost k takovým příspěvkům mohla uškodit při možných pracovních příležitostech nebo vztazích.

Každý třetí respondent také uvedl, že sdílení příspěvků zaměřených proti očkování nebo používání slovníku zaměřeného proti transsexuálům by také mohlo ovlivnit jejich kariérní šance.

„Téměř polovina ředitelů přiznala, že vyhledala online profil svého nového kolegy při jeho nástupu do firmy a našla něco, co i odsoudila,“ uvedli organizátoři průzkumu. Navíc více než 40 % respondentů uvedlo, že znají někoho, koho práci nebo kariéru negativně ovlivnil starý příspěvek na sociálních sítích. „Přesto třetina lidí nikdy neprozkoumala nebo nevymazala své staré příspěvky na sociálních sítích,“ uzavřela společnost.

- Reklama -PR články

Další články autora

Levné magnetické vrtačky, pásové brusky na kov a mnohé jiné koupíte na nko.cz

Zabývá se vaše společnost zpracováním oceli a činnostem, které se k této činnosti úzce pojí? Pak vám jistě přijde...

Prodej plexiskla v jeho mnoha podobách nabízí AZ Plastik, spol. s r.o.

Dnes a denně potkáváme plexisklo na mnoha krocích, v mnoha odvětvích. U nás ve Ždánicích, můžete najít společnost AZ...

Elektrikář Praha aneb které práce technik zajišťuje?

Elektrická zařízení se dnes nachází prakticky v každé domácnosti a v každé firmě, což však na infrastrukturu klade obrovské nároky....

Barevné magnetické pásky

Barevné magnetické pásky jsou úzké proužky barevné magnetické folie, kterou lze popsat. Pásky nejsou lepící, ale lze je pomocí magnetu,...