Přes 80% Evropanů by chtělo smazat něco z profilu na sociální síti

Date:

Share post:

Zhruba 82 % Evropanů si přeje, aby mohli natrvalo vymazat něco z toho, co zveřejnili na sociální síti. Vyplývá to z průzkumu kyberbezpečnostní společnosti Kaspersky o digitálním povědomí. Profil na sociální síti má vliv na to, jak uživatele vnímají ostatní a často si jména nových zaměstnanců na sociálních platformách vyhledávají i ředitelé firem.

„Výsledky (průzkumu) poukazují na převládající problém napříč zeměmi, protože většina respondentů si není vědoma nebo si není jistá, jakou má kontrolu nad svou digitální stopou, nebo co by mohli udělat jinak, pokud by chtěli spravovat svůj profil v online prostoru, podotkli experti společnosti. Firma realizovala průzkum na vzorku více než 8500 evropských uživatelů internetu ve věku od 16 let, a to v 11 zemích Evropy. Někteří mylně chápali to, jakou mají kontrolu nad svojí online identitou, přičemž značná část si chybně myslela, že účty a příspěvky na sociálních sítích lze natrvalo smazat.

Průzkum však ukázal, že evropští spotřebitelé si uvědomují, že online aktivity mohou mít i následky. Příspěvky, které uživatelé sociálních sítí „lajkují“, mají zásadní vliv na to, jak je vnímají ostatní. Proto v průzkumu označili některá témata za rizikovější či palčivější. Jako nejvíce škodlivý obsah respondenti vnímali urážlivé příspěvky vůči lidem se zdravotním postižením (38 %). Respondenti se domnívají, že by jim náklonnost k takovým příspěvkům mohla uškodit při možných pracovních příležitostech nebo vztazích.

Každý třetí respondent také uvedl, že sdílení příspěvků zaměřených proti očkování nebo používání slovníku zaměřeného proti transsexuálům by také mohlo ovlivnit jejich kariérní šance.

„Téměř polovina ředitelů přiznala, že vyhledala online profil svého nového kolegy při jeho nástupu do firmy a našla něco, co i odsoudila,“ uvedli organizátoři průzkumu. Navíc více než 40 % respondentů uvedlo, že znají někoho, koho práci nebo kariéru negativně ovlivnil starý příspěvek na sociálních sítích. „Přesto třetina lidí nikdy neprozkoumala nebo nevymazala své staré příspěvky na sociálních sítích,“ uzavřela společnost.

- Reklama -PR články

Další články autora

Jak zvyšovat svoje úspěchy v on-line světě

V dnešní moderní době je pro úspěch každé firmy nezbytné mít silnou online přítomnost. A jedním z klíčových...

Transformace průmyslu 4.0: cesta kinovacím a efektivitě

Průmysl 4.0 představuje revoluční transformaci v oblasti průmyslu, která integruje pokročilé technologie, digitalizaci a automatizaci s tradičními výrobními...

Svět moderních elektromotorů je vám blíž, než si myslíte

Během běžného dne si možná ani neuvědomujeme, že jsme obklopeni elektrickými zařízeními, která nám pomáhají při každodenních činnostech...

Máte zájem o čištění vzduchotechniky a odtahů? Rezervujte si službu co nejdříve

Poměrně často a v mnoha místech je využívána vzduchotechnika a nejrůznější odtahy. Aby však fungovaly, jak mají, je potřeba...